Cartier – król wśród jubilerów

Cartier – król wśród jubilerów

Strona główna / Ekspert radzi

Marka Cartier pojawiła się na rynku w połowie XIX wieku. Jej założyciel Louis-Francois Cartier nazywany był jubilerem królów i królem wśród jubilerów. Tak ogromny sukces tej firmy wynika z niezwykłego kunsztu jubilerskiego, wykorzystywania materiałów najwyższej jakości oraz innowacyjnych trendów. Dzięki temu odpowiedniemu marketingowi i obecności w social mediach, firma Cartier i oferowane przez nią produkty, do dziś stanowią symbol luksusu.

Cartier – historia marki

Firma Cartier została założona w roku 1847 i od początku została okrzyknięta symbolem luksusu w świecie biżuterii i zegarków. Można powiedzieć, że historia rozpoczęta przez francuza Louis-François Cartiera to bajka, która łączy w sobie losy kreatywnego i pracowitego mistrza-jubilera z dworami królewskimi oraz arystokracją. Członkowie rodzin królewskich, gwiazdy i celebryci nie mogli i wciąż nie mogą przejść obojętnie wobec wyjątkowego stylu oraz niepowtarzalnego wzornictwa marki.

Louis-François Cartier jest też twórcą pierwszego zegarka na rękę dla mężczyzn. Był to projekt wyjątkowy w dobie niezwykle popularnych wśród mężczyzn zegarków kieszonkowych. W ówczesnych czasach zegarki na rękę były skierowane wyłącznie do kobiet. Jednakże Cartier, na życzenie swojego przyjaciela Alberto Santos-Dumonta, stworzył kultowy już zegarek „Santos”, nazwany tak na jego cześć. Alberto bowiem marzył o zegarku, który pozwoli mu na mierzenie czasu bez konieczności zdejmowania rąk z kierownicy.

Marylin Monroe śpiewała, że diamenty są najlepszym przyjacielem dziewczyny, a piosenka ta opowiadała właśnie o wirtuozie jubilerstwa – Cartierze. Książę Rainier wręczył swojej ukochanej Grace Kelly imponujący diament, a księżna Cambridge, Kate Middleton, zachwyciła wszystkich na swoim ślubie z księciem Williamem nosząc tiarę „Halo” od Cartier.

Cartier – okulary korekcyjne i przeciwsłoneczne

Pierwsza linia okularów marki Cartier została wprowadzona na rynek w 1983 roku. Oprawki podobnie, jak biżuteria i zegarki tej firmy, wykonane są z ogromną dbałością o detale. Każda oprawka to produkt wykonany ręcznie z materiałów najwyższej jakości. To, co wyróżnia okulary marki Cartier, to wykończenie ich charakterystycznym dla niej logiem – kultowym Panthère de Cartier oraz motywem pierścienia Trinity. Oferta okularów jest bardzo bogata, od awiatorów w stylu retro po ponadgabarytowe ramy, w szerokiej gamie kolorystycznej. Każdy, kto zdecyduje się na oprawki Cartier, doda swojemu codziennemu lookowi wyjątkowego szyku i luksusu.

Nic dziwnego, że okulary Cartier są symbolem dobrobytu i szykowności. Do wykonania swoich wyjątkowych oprawek okularowych Cartier wykorzystuje, między innymi, białe, żółte i różowe złoto i niejednokrotnie zdobi je diamentami. Designerskie okulary przeciwsłoneczne marki określane są czasami biżuterią dla twarzy. Każde oprawki są wyjątkowe i niepowtarzalne, nie ma dwóch takich samych par okularów Cartier, a wyróżniają je wyjątkowe detale. Jednak to, co jest w nich najważniejsze to jakość wykonania. Każdy, kto zdecyduje się na zakup okularów Cartier, może mieć pewność, że ma w swoich rękach wyjątkowy produkt.

Sam Cartier bardzo intensywnie rozwija się na całym świecie. Jego sklepy można znaleźć w ponad 120 krajach, a łącznie jest ich ponad 200. Jednak nie to jest najważniejsze, a fakt, że Cartier jest niewątpliwie ikoną, która miała ogromny wpływ na całą historię jubilerstwa. Pomimo zmian w pędzącym świecie, Cartier niezmiennie pozostaje na topie, nie odbiegając on innych gigantów modowych. Biżuteria i okulary Cartier obecne są od wielu lat na ważnych wydarzeniach artystycznych takich, jak gala rozdania Oskarów, czy Złotych Globów.