Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że historia okularów marki Ray Ban® sięga aż 1936 roku. Okulary te powstały w odpowiedzi na bardzo dynamiczny rozwój lotnictwa i związany z nim problem rażących promieni słonecznych. Ray Ban® to okulary, które występowały w filmach, chodziły po czerwonym dywanie i grały w teledyskach. Co jeszcze kryje się za marką Ray Ban®? Sprawdźcie poniżej.

Okulary Ray Ban® – potrzeba matką wynalazków

Na początku XX wieku lotnictwo przeżywało bardzo szybki i dynamiczny rozwój, co wiązało się z nowymi problemami i wyzwaniami. Jednym z nich było złe samopoczucie pilotów związane z  rażącymi promieniami słonecznymi, które ograniczały widzenie, wywołując jednocześnie bóle głowy oraz nudności. Samoloty mogły latać coraz wyżej i coraz dalej, więc lotnicy musieli szybko zacząć przyzwyczajać się do nowych warunków i dopadającej ich choroby wysokościowej. Pod koniec lat 20-tych XX wieku jeden z amerykańskich generałów zwrócił się do firmy Bausch & Lomb z prośbą o opracowanie okularów, które zniwelowałyby problemy, z jakimi borykali się piloci. W wyniku tego działania powstała marka Ray Ban®.

Twórcy okularów dla lotników stworzyli specjalne oprawki wyposażone w zielone soczewki Anti Glare. Okulary te nie tylko chroniły oczy przed nadmiernym promieniowaniem słonecznym, ale również gwarantowały czyste pole widzenia. Był to wynalazek niezwykle istotny, który zapewniał zarówno komfort, jak i zwiększał bezpieczeństwo lotników oraz ich pasażerów.

Okulary Ray Ban® towarzyszyły amerykańskim pilotom podczas misji związanych z II Wojną Światową. Jednak już w czasie jej trwania, firma marzyła o wyjściu poza współpracę z wojskiem i podbiciu rynku komercyjnego.

Ray Ban® – najmodniejsze okulary

Okulary marki Ray Ban® trafiły do sprzedaży w 1937 roku i do razu zawojowały rynek nie tylko dzięki zielonym soczewkom, ale przede wszystkim oryginalnej oprawie typu Aviator, która stała się ponadczasowym symbolem tej marki.

Z początku okulary Ray Ban® były wykonywane z plastiku. Jednak już rok później materiał ten został zastąpiony przez metal, co okazało się być strzałem w dziesiątkę. Tym samym firma stworzyła okulary o nazwie Ray Ban® Aviator, jeden z najbardziej kultowych i rozpoznawalnych modeli okularów przeciwsłonecznych na świecie. O popularności tego typu okularów świadczy fakt, że dostał on wśród użytkowników przydomek „aviatorki”.

W roku 1964 firma Ray Ban® postanowiła pójść o krok dalej, podbijając Hollywood i serca gwiazd. To właśnie wtedy, jeden z modeli okularów – Wayfarer, pojawił się na planie filmu „Śniadanie u Tiffaniego”, a nosiła je sama Audrey Hepburn. Kilkanaście lat później okulary Ray Ban® zagrały główne role w takich produkcjach, jak „Blues Brothers”, „Ryzykowny interes”, czy „Top Gun”. Oglądając zdjęcia gwiazd showbiznesu od tamtych lat zauważymy niejedną osobę dumnie noszącą oprawki Ray Ban® Aviator.

Dla marki jednak taki podbój świata wydawał się nie być wystarczający. Dlatego postanowili zawładnąć też światem sportu. Co kilka lat na rynku pojawiały się okulary przeznaczone dla sportowców z różnych dyscyplin – wspinaczy, narciarzy, czy kierowców Formuły1. Od roku 1937 firma Ray Ban® wypuściła na rynek kilkadziesiąt modeli okularów, dla mężczyzn, kobiet, a także dzieci. Do produkcji oprawek i szkieł wykorzystywano coraz nowocześniejsze materiały, aby bez problemu sprostać oczekiwaniom wszystkich użytkowników.

Ran Bay® – jakość wykonania i niemijające trendy

Od czasu powstania okularów Ray Ban® dla potrzeb lotnictwa minęło prawie 100 lat, a firma w tym roku obchodzi 84-te urodziny. Pomimo upływu czasu marka ta niezmiennie cieszy się ogromną popularnością wśród okularników, również ze względu na wysoką jakość i precyzję wykonania oferowanych produktów. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, firma Ray Ban® opracowała również soczewki korekcyjne oraz perfekcyjny system ich montowania. Dzięki temu zwolennicy marki mogą wybierać nie tylko okulary przeciwsłoneczne, ale również korekcyjne, do codziennego noszenia.

Kupując okulary marki Ray Ban® warto zwrócić uwagę na logotypy, które gwarantują autentyczność okularów oraz soczewek. Logotyp zostaje zawsze  umieszczony w prawym górnym rogu prawej soczewki. Inicjały natomiast firma graweruje na lewej soczewce. Dzięki tym symbolom możemy być pewni, że oprawki, które nabywamy, są oryginalnym wyrobem gwarantującym odpowiednią jakość.

Okulary marki Ray Ban® dostępne są we wszystkich salonach Lynx. Zachęcamy do odwiedzenia nas, gdzie doświadczony zespół specjalistów pomoże w doborze najodpowiedniejszych oprawek.