Regulamin Sklepu Internetowego LynxOptique.pl obowiązujący od 01.02.2024r
Strona główna / Regulamin
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin został sporządzony na podstawie przepisów prawa obowiązujących na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Regulamin wraz z przepisami prawa reguluje kwestie dotyczące korzystania ze Sklepu LynxOptique.pl dostępnego pod adresem https://sklep.lynx-optique.pl;
- Właścicielem Sklepu Internetowego LynxOptique.pl jest spółka Medicover Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0000021314, NIP: 525-15-77-627, kapitał zakładowy: 36.000.000 zł.
- Klient może kontaktować się ze Sprzedającym w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: sklep@lynx-optique.pl, telefonicznie dzwoniąc na numer (22)22 811 93 69 : w godz. 10.00 – 20.00. w dni robocze oraz pisemnie na adres: Medicover Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa.
§2 DEFENICJE
- Właściciel Sklepu/Sprzedający – Właściciel Sklepu Internetowego LynxOptique, o którym mowa w § 1 ust. 2 Regulaminu;
- Klient – każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną;
- Przedsiębiorca – Klient wykonujący działalność gospodarczą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. 2018 poz. 646 z późn. zm.);
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonujący czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Sklep – Sklep Internetowy LynxOptique.pl dostępny pod adresem internetowym https://sklep.lynx-optique.pl;
- Regulamin – Niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną;
- Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
- Karta Klienta – miejsce dostępne dla Klientów Sklepu (konto Klienta) po wprowadzeniu adresu e-mail i hasła, umożliwiające m.in. zamawianie towaru, śledzenie stanu realizacji zamówienia, zmianę i poprawianie danych osobowych.
§3. RODZAJE I ZAKRES USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Właściciel Sklepu prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem Sklepu Internetowego LynxOptique.pl oraz świadczy usługę „Newsletter”;
- Usługi świadczone drogą elektroniczną na podstawie niniejszego Regulaminu polegają na umożliwieniu korzystania ze Sklepu w celu zawarcia umowy sprzedaży oraz jej realizacji;
- Usługa „Newsletter” polega na przesyłaniu wiadomości zawierającej informacje o aktualnej ofercie, promocjach, rabatach i zniżkach. Usługa jest bezpłatna i wymaga wyrażenia zgody na przesyłanie informacji handlowych, a także wskazania adresu e-mail, na który wiadomości mają być przesyłane;
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zawierana jest na czas nieokreślony;
- Zamówienia, w sposób określony w § 6., można składać po dokonaniu rejestracji lub bez dokonywania rejestracji, klikając opcję „kupuję bez rejestracji”. W przypadku dokonywania zakupów bez uprzedniej rejestracji nie jest tworzona Karta Klienta, jednakże Klient będzie musiał podać jednorazowo dla realizacji tego zamówienia dane, o których mowa odpowiednio w § 5 ust. 3 i 4 Regulaminu;
- Klient, który dokonał rejestracji może złożyć Zamówienie po zalogowaniu się na Kartę Klienta podając adres e-mail i hasło;
- Zamówienia realizowane są na terytorium Polski.
§4. WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiąże się z zagrożeniami:
- ryzyko zainfekowania systemu informatycznego przez niepożądane oprogramowanie, także takiego, którego jedynym celem jest wyrządzenie szkód;
- ryzyko utraty lub ujawnienia danych osobom nieuprawnionym;
- ryzyko ataku hackerskiego (osób i podmiotów niezależnych od Właściciela Sklepu). W tym zakresie Właściciel Sklepu oświadcza, że stosuje zabezpieczenia mające na celu uniemożliwienie lub znaczne utrudnienie włamania się do systemu teleinformatycznego Właściciela Sklepu.
- Dla zachowania bezpieczeństwa korzystania ze Sklepu, zaleca się, aby urządzenie, z którego korzysta Klient posiadało w szczególności:
- system antywirusowy z najnowszą wersją definicji wirusów i uaktualnień. Zaleca się, aby program antywirusowy był stale aktualizowany, niezwłocznie po ukazaniu się aktualizacji możliwych do zainstalowania;
- skuteczną zaporę bezpieczeństwa (firewall);
- zainstalowane wszystkie dostępne aktualizacje systemu operacyjnego oraz przeglądarki internetowej, które dotyczą bezpieczeństwa;
- aktywowaną funkcję akceptacji plików cookies oraz Java Script w przeglądarce internetowej;
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za ryzyko wiążące się z korzystaniem przez Klienta z usług świadczonych drogą elektroniczną. W szczególności Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za szkodę nie będącą następstwem jego winy czy zaniedbania, a także za taką, której wyłączną przyczyną jest działanie Klienta lub osób trzecich, za które Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedający
- komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;
- dostęp do poczty elektronicznej;
- przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej, Microsoft Edge w wersji 25.10586.0.0 i wyższej;
- zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1366×768, 360×640, lub 1920×1080;
- Za problemy techniczne, związane z wadliwym funkcjonowaniem posiadanego przez Klienta sprzętu elektronicznego oraz za brak parametrów umożliwiających Klientowi odbiór danych Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności;
- Warunkiem świadczenia usług określonych w Regulaminie jest potwierdzenie zapoznania się z niniejszym Regulaminem.
§5. REJESTRACJA, WARUNKI ZAWIERANIA I ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Rejestracja jest dobrowolna. Po dokonaniu rejestracji dla Klienta tworzone jest indywidualna Karta Klienta;
- Klient może także dokonywać zakupów w Sklepie bez rejestracji, jednakże w takim przypadku rezygnuje z utworzenia Karty Klienta i funkcjonalności do niego przypisanych, tj. zapamiętanie danych adresowych, śledzenie stanu realizacji zamówienia oraz szybsze zakupy soczewek w przyszłości (możliwość ponowienia poprzedniego zamówienia).
- Klient, w celu rejestracji, powinien wypełnić formularz rejestracyjny. Do rejestracji niezbędne jest podanie: aktywnego adresu e-mail, loginu oraz ustawienie hasła;
- W trakcie rejestracji możliwe jest także podanie danych do wysyłki. W przypadku, gdy formularz wypełnia Konsument są to:
- imię i nazwisko;
- adres zamieszkania (ulica, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miasto, kraj);
- numer telefonu;
- Jeżeli formularz rejestracyjny wypełnia przedsiębiorca do wysyłki zakupionych towarów należy podać:
- firmę;
- numer identyfikacji podatkowej (NIP);
- adres siedziby (ulica, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miasto, kraj);
- imię i nazwisko osoby do kontaktu;
- numer telefonu;
- Po dokonaniu rejestracji dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną;
- Właściciel Sklepu może odmówić zarejestrowania Klienta jeżeli zachodzą przypadki określone w ust. 15;
- Od decyzji o odmowie rejestracji Klient może się odwołać w terminie 14 dni składając reklamację w sposób wskazany § 12 Regulaminu;
- Klient może w każdym czasie wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Wypowiedzenie umowy przez którąkolwiek ze stron, jak również jej rozwiązanie za obustronną zgodą jest równoznaczne z zablokowaniem Klientowi dostępu do Karty Klienta oraz jej usunięciem;
- Właściciel Sklepu może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, jeśli:
- cel rejestracji lub sposób korzystania z usług jest oczywiście sprzeczny z zasadami i celem funkcjonowania Sklepu;
- działalność Klienta jest sprzeczna z obowiązującymi normami obyczajowymi, nawołuje do przemocy bądź popełnienia przestępstwa, a także jeśli narusza prawa osób trzecich;
- otrzymał urzędowe zawiadomienie o bezprawnym charakterze podanych danych lub związanej z nimi działalności;
- uzyskał wiarygodną wiadomość o bezprawnym charakterze podanych danych lub związanej z nimi działalności i uprzednio zawiadomił Klienta o zamiarze uniemożliwienia dostępu do Konta Klienta;
- Klient dopuszcza się przesyłania niezamówionych informacji handlowych;
- Klient w rażący lub uporczywy sposób narusza postanowienia Regulaminu;
- podane przez Klienta dane adresowe budzą obiektywnie uzasadnione wątpliwości co do ich poprawności lub zgodności z prawdą, a wątpliwości tych nie udało się usunąć w drodze kontaktu telefonicznego lub za pośrednictwem wiadomości e-mail;
- Przez obiektywnie uzasadnione wątpliwości, o których mowa w ust. 15 lit. g należy rozumieć w szczególności podanie nieistniejącej miejscowości, podanie nazwy nieistniejącej ulicy w danej miejscowości, podanie jako nazwy odbiorcy danych fikcyjnych (np. postaci bajkowych);
- Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną składane przez Właściciela Sklepu zostanie przesłane na podany w Karcie Klienta adres e-mail. Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną skutkuje trwałym usunięciem Karty Klienta. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną składane przez Klienta może zostać złożone przez przesłanie jego treści na adres e-mail podany do kontaktu w osobnej zakładce strony internetowej Sklepu;
- Jeżeli wypowiedzenie nastąpiło ze strony Właściciela Sklepu, na podstawie ust. 12, ponowna rejestracja jest możliwa po uzyskaniu zgody Właściciela Sklepu;
- Wypowiedzenie lub rozwiązanie za zgodą stron umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną pozostaje bez wpływu na wykonanie już zawartych umów sprzedaży, chyba że strony postanowią inaczej;
- Termin wypowiedzenia umowy w przypadkach wskazanych w ust. 10 i 12 wynosi 14 dni.
§6. WARUNKI SPRZEDAŻY
- Właściciel Sklepu prowadzi sprzedaż towarów prezentowanych na stronach Sklepu;
- Stronami umowy sprzedaży zawieranej za pośrednictwem Sklepu są Sprzedający oraz Klient;
- Umowa sprzedaży może zostać zawarta zarówno z Klientem zarejestrowanym (posiadającym Kartę Klienta) jak i Klientem niezarejestrowanym. Klient niezarejestrowany, w celu zawarcia umowy sprzedaży, musi każdorazowo:
- podać adres e-mail oraz dane, o których mowa w § 5 ust. 4 lub 5 oraz
- zapoznać się i zaakceptować postanowienia Regulaminu;
- Informacje o towarach wraz z podaniem ceny prezentowane na stronach Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.; dalej: Kodeks cywilny). Informacje o towarach wraz z podaniem ceny prezentowane na stronach Sklepu stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego;
- Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi poprzez złożenie zamówienia przez Klienta i jego akceptacji przez Sprzedającego, z zastrzeżeniem ust. 8-9. Szczegółowy opis trybu zawarcia umowy sprzedaży określają postanowienia ust. 6-9;
- Zamówienia dokonywane za pośrednictwem strony internetowej można składać 24 godziny na dobę przez cały rok. Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 14.00, w soboty, w niedziele oraz w święta będą rozpatrywane następnego dnia roboczego;
- Złożenie zamówienia za pośrednictwem strony internetowej stanowi ofertę zakupu w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego, która jest wiążąca w terminie 5 dni roboczych (po tym czasie wygasa) i składa się z następujących czynności:
- wybrania towarów spośród prezentowanych na stronach Sklepu;
- dodania ich do koszyka;
- wybrania sposobu zapłaty i dostawy;
- zalogowania na Kartę Klienta w przypadku, gdy zamówienie składa Klient zarejestrowany, chyba że zalogował się wcześniej,
- dopełnienia obowiązków, o których mowa w ust. 3 w przypadku, gdy zamówienie składa Klient niezarejestrowany;
- kliknięcia przycisku „Potwierdzam zamówienie i płacę”
8. W odpowiedzi na złożone zamówienie Sprzedający, w terminie do 5 dni roboczych, wysyła wiadomość e-mail na podany przez Klienta adres e-mail lub kontaktuje się telefonicznie w celu:
- zaakceptowania zamówienia (oferty) – w takim przypadku umowa sprzedaży zostaje zawarta w dniu złożenia oświadczenia;
- odmowy przyjęcia zamówienia (oferty) – w takim przypadku nie dochodzi do zawarcia umowy;
- propozycji zmian, tzw. kontroferta – w takim przypadku do zawarcia umowy konieczna jest akceptacja kontroferty przez Klienta;
- Przyczyną wystąpienia z kontrofertą, o której mowa w ust. 9 lit. c mogą być w szczególności takie okoliczności jak: brak towarów w magazynie lub u dostawców Właściciela Sklepu;
- Kontroferta, o której mowa w ust. 9 jest wiążąca dla Sprzedającego w terminie 2 dni. Po tym czasie kontroferta wygasa. Akceptacja kontroferty przez Klienta w terminie jej obowiązywania (2 dni) powoduje zawarcie umowy sprzedaży na warunkach określonych w kontrofercie;
- Wszystkie ceny prezentowane na stronach Sklepu podawane są w polskich złotych (PLN) i zawierają podatek VAT;
- Kontakt ze strony przedstawiciela Sprzedającego, o którym mowa w ust. 9 jest też okazją do ewentualnego skorygowania błędnie podanych danych osobowych lub błędnie dokonanego zamówienia. Późniejsze dokonanie zmian w zamówieniu może być utrudnione, gdyż od momentu zawarcia umowy sprzedaży zamówienie zostaje skierowane do realizacji i towar może znajdować się już w drodze do Klienta. Niemniej, Sprzedający deklaruje, iż obsługa Sklepu dołoży starań, aby w każdym momencie, nawet po zawarciu umowy sprzedaży, umożliwić Klientowi zmianę danych do dostawy, a także (do momentu wysłania przesyłki) zmianę treści zamówienia.
§7. SPOSÓB I TERMIN SPEŁNIENIA ŚWIADCZENIA ORAZ KOSZT DOSTAWY
- Sprzedający zobowiązany jest do dostarczenia rzeczy w stanie wolnym od wad;
- Czas realizacji zamówienia oznacza orientacyjny termin, w którym zamówienie powinno zostać wysłane do Klienta. W sytuacjach losowych związanych z brakiem produktu w magazynie dostawcy, Właściciel Sklepu zobowiązany jest poinformować Klienta o ewentualnych opóźnieniach drogą elektroniczną lub telefonicznie;
- W przypadku kilku produktów zamawianych w jednej przesyłce czas realizacji zamówienia odpowiada najdłuższemu czasowi realizacji spośród produktów, znajdujących się w zamówieniu.
- Czas realizacji zamówienia rozpoczyna się w dniu zaksięgowania wpłaty na koncie lub w przypadku przesyłki dostarczanej za pobraniem odbieranej osobiście w dniu zawarcia umowy (jeśli, odpowiednio zaksięgowanie lub zawarcie umowy nastąpi do godz. 14.00), z zastrzeżeniem § 6 ust. 8;
- Zakupione towary są dostarczane pod wskazany przez Klienta adres przez firmę kurierską (DHL) lub do wskazanego punkt odbioru. Klient ma 7 dni na odbiór zamówienia, po tym czasie zamówienia są zwracane do magazynu LynxOptique;
- Cennik dostawy stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu;
- Sklep wystawia paragon lub fakturę VAT na zakupiony towar. Aby otrzymać fakturę VAT Klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję w formularzu zamówienia;
- Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Klientowi istotnych postanowień umowy sprzedaży następuje poprzez przesłanie Klientowi na podany adres e-mail oraz poprzez dołączenie do przesyłki zawierającej towar wydruku paragonu lub faktury VAT;
- Klient zobowiązany jest do odebrania zamówionej przesyłki;
- Sprzedający może w każdym czasie dokonać weryfikacji poprawności i prawdziwości danych wprowadzonych przez Klienta. Sprzedającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie 10 roboczych od dnia zawarcia umowy w sytuacjach, o których mowa w § 5 ust. 12 lit. g;
- Klient zobowiązany jest sprawdzić, czy opakowanie ma ślady otwierania lub uszkodzenia w momencie jego dostawy w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia śladów otwierania lub uszkodzeń opakowania mogących powstać w trakcie transportu Klient zobowiązany jest do sporządzenia wraz z kurierem lub pracownikiem punktu odbioru odpowiedniego protokołu oraz niezwłocznego zawiadomienia Właściciela Sklepu na wskazany adres e-mail: sklep@lynx-optique.pl.
§8. SPOSÓB I TERMIN ZAPŁATY
- Za zakupy w Sklepie można zapłacić w następujący sposób:
- Przelewem za pośrednictwem PayU (przelewem bankowym lub za pośrednictwem kart Visa, MasterCard, Maestro);
- Przy odbiorze, czyli za pobraniem;
- W przypadku płatności poprzez system PayU, Klient przed dokonaniem płatności powinien zapoznać się z zasadami płatności oferowanymi przez Operatora tej usługi;
- W przypadku płatności przy odbiorze zapłata powinna nastąpić w dniu dostarczenia towaru;
- W przypadku płatności przy odbiorze przesyłka wysyłana jest po weryfikacji poprawności danych adresowych, zgodnie z § 7 ust. 10;
- W przypadku dokonania zakupów o łącznej wartości przekraczającej 200 polskich złotych (PLN) Właściciel Sklepu zobowiązuje się pokryć koszty przesyłki. Darmowa wysyłka nie dotyczy przesyłek pobraniowych.
§9. ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY
- Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.) Klient będący Konsumentem ma prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży bez podania przyczyn, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem tego terminu;
- Odstąpienie dokonywane jest przez złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, w szczególności z wykorzystaniem formularza i wysłane do Sprzedającego dowolnym kanałem porozumienia się na odległość, m.in.:
- wiadomością e-mail, na adres sklep@Lynx-Optique.pl;
- w formie pisemnej, na adres Medicover Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa;
- Sprzedający niezwłocznie przesyła Konsumentowi potwierdzenie odebrania oświadczenia woli o odstąpieniu od umowy sprzedaży, na wskazany przez Konsumenta adres e-mail;
- Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem:
- dodatkowych koszów poniesionych przez Konsumenta w związku z wyborem sposobu dostarczenia towaru innych niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego oraz
- bezpośrednich kosztów zwrotu towaru (kosztów wysyłki towaru);
- kosztów zwrotu rzeczy, jeżeli ze względu na swój charakter rzeczy te nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą;
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedający wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w stosunku do rzeczy nieprefabrykowanych (§ 9 ust. 5 pkt b), wyprodukowanych według specyfikacji Klienta, będącego jednocześnie Konsumentem, lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, tj. soczewek okularowych, które montowane są do opraw okularowych zgodnie z parametrami zamówienia (moce, osie montażu, rozstaw źrenic) podanymi przez Klienta podczas jego składania, lub przesłanych do wiadomości Sprzedającego w inny sposób oraz soczewek kontaktowych: torycznych, progresywnych i kolorowych;
- Klient składając zamówienie informuje o szczegółowych parametrach zamawianego produktu oraz oświadcza, że dane to są prawidłowe, aktualne i podane są w oparciu o rozpoznanie medyczne wykonane przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia. Sprzedający nie weryfikuje prawidłowości i wskazań medycznych zamawianego produktu, w tym w szczególności nie żąda, ani nie przyjmuje recept posiadanych przez Klienta do ich weryfikacji.
- W przypadku skorzystania przez Konsumenta z prawa odstąpienia od umowy, Konsument jest obowiązany zwrócić towar Sprzedającemu niezwłocznie tj. nie później niż w terminie 7 dni na adres Sklepu;
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru (koszty przesyłki) mając na uwadze, aby wybrać taki sposób, by towar dotarł do Sprzedającego w stanie niezniszczonym (Sprzedający rekomenduję przesyłkę rejestrowaną oraz użycie stosownego opakowania zabezpieczającego);
- Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w danej ofercie;
- Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami;
- Sprzedający nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.
§10. PRAWA I OBOWIĄZKI STRON
- Właściciel Sklepu dołoży wszelkich starań, aby Sklep oraz wszystkie usługi udostępniane za jego pośrednictwem działały w sposób ciągły bez jakichkolwiek zakłóceń;
- Właściciel Sklepu zastrzega sobie prawo do ingerencji w strukturę techniczną Karty Klienta, w celu zdiagnozowania nieprawidłowości w funkcjonowaniu usług Sklepu;
- Właściciel Sklepu zastrzega sobie prawo do czasowego, nie dłuższego jednak niż 48 h wyłączenia niektórych funkcjonalności Sklepu w celu jego ulepszenia, dodawania usług lub przeprowadzania konserwacji za uprzednim poinformowaniem Klientów zarejestrowanych z odpowiednim wyprzedzeniem;
- Klient zobowiązany jest zachować w tajemnicy i zabezpieczyć login oraz hasło dostępu do Karty Klienta w taki sposób, aby nie miały do nich dostępu osoby nieuprawnione;
- Klientowi nie wolno przekazywać z wykorzystaniem Sklepu treści bezprawnych.
§11. REKLAMACJE
- Klientowi przysługuje prawo złożenia reklamacji zarówno odnośnie wykonania umowy sprzedaży jak i wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną. W razie stwierdzenia występowania wady rzeczy sprzedanej Sprzedający ponosi odpowiedzialność określoną w szczególności w przepisach art. 556 i 5561-5563 Kodeksu cywilnego;
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno, aczkolwiek nie jest to wymóg rozpatrzenia reklamacji, zostać złożone na wypełnionym czytelnie formularzu zawierającym:
- imię i nazwisko;
- numer zamówienia;
- dane kontaktowe (adres korespondencyjny, telefon kontaktowy, e-mail);
- opis niezgodności towaru z umową;
- datę zakupu;
- W razie ewentualnych braków reklamacji uniemożliwiających jej rozpatrzenie Sprzedający niezwłocznie powiadomi o konieczności jej uzupełnienia;
- Zastosowanie się do ust. 2 będzie stanowiło ułatwienie i pozwoli na sprawniejsze rozpatrzenie reklamacji;
- Reklamacje można składać mailowo pod adresem sklep@Lynx-Optique.pl lub pisemnie na adres: Medicover Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa;
- Odpowiedź na zgłoszone żądanie zostanie udzielona w terminie 14 dni;
- Klient zobowiązany jest przesłać kupiony produkt do Właściciela Sklepu, z zachowaniem reguł ostrożności. Reklamowany produkt powinien nadawać się do ekspertyzy, tj. powinien być zabezpieczony i opakowany w sposób, zabezpieczający przed powstaniem uszkodzeń mechanicznych w trakcie wysyłki do Sprzedającego;
- Klient zobowiązany jest do przesłania oryginalnego produktu wraz ze wszystkim dołączonymi do niego w chwili odebrania akcesoriami, w szczególności ściereczkami do czyszczenia, etui oraz innymi akcesoriami dołączonymi do produktu;
- W przypadku reklamacji produkt będzie przekazany przez Lynx Optique do producenta. Na podstawie wykonanej przez producenta ekspertyzy, ustalona zostanie zasadność roszczenia. W przypadku przekazania produktu do ekspertyzy Klient zostanie poinformowany o jej wyniku producenta bezpośrednio przez Sprzedającego;
- Sklep nie uwzględnia reklamacji obejmujących:
- pomyłki Klienta popełnione w trakcie zamawiania towaru (złe parametry produktu);
- złe dobranie soczewek dla Klienta przez optometrystę czy lekarza okulistę;
- brak terminowych kontroli wzroku u lekarza okulisty lub optometrysty;
- używanie produktu niezgodnie z ich przeznaczeniem w tym:
- doprowadzenie do wyschnięcia soczewek (brak użycia płynu pielęgnacyjnego) po wyjęciu z blistra;
- zabrudzenie soczewek kosmetykami lub innymi środkami chemicznymi niekorzystnie wpływającymi na soczewkę;
- doprowadzenie, przez Klienta, do zabrudzenia soczewek, skutkującego brakiem możliwości przeprowadzenia ich ekspertyzy;
- używanie soczewek dłużej niż jest to zalecane przez producenta;
- uszkodzenia mechaniczne produktu wskazujące na nieprawidłowe użytkowanie lub przechowywanie produktu.
- W sytuacji, gdy reklamacja jest nieuzasadniona, z przyczyn wskazanych w ust. 9, reklamowany produkt może być przesłany do Klienta lub odebrany przez Klienta w siedzibie firmy LynxOptique.pl w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Klienta oświadczenia Sprzedającego o rozpoznaniu reklamacji.
§12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego;
- Klienci mogą uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie, za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego w stopce na stronie głównej Sklepu oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk;
- W razie sporu powstałego w związku z wykonywaniem umowy zawartej na podstawie Regulaminu strony zobowiązują się do jego rozstrzygnięcia w sposób polubowny działając w dobrej wierze;
- W razie niemożliwości dojścia do porozumienia w sposób wskazany w ust. 4 sądem właściwym miejscowo dla rozstrzygnięcia sporu będzie sąd właściwy dla siedziby Właściciela Sklepu. Zdanie poprzedzające nie ma zastosowania do sporów, których stroną jest Konsument. Kupujący może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji (mediacja, sąd polubowny) i dochodzenia roszczeń. Niezależnie od powyższego Kupujący będący Konsumentem może zwrócić się o pomoc do miejskiego (powiatowego) rzecznika konsumentów. Wszelkie niezbędne informacje w tym zakresie można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: http://uokik.gov.pl;
- O każdej zmianie Regulaminu Właściciel Sklepu powiadomi zarejestrowanych Klientów poprzez wiadomość e-mail z prawem wypowiedzenia umowy w terminie 14 dni. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie z upływem terminu wypowiedzenia. Do zamówień złożonych przed wejściem w życie zmian Regulaminu, stosuje się postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w chwili złożenia zamówienia;
- Na podstawie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich informujemy, iż pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.